6 Nisan 2008

ARTIK ŞURUP KAYNATMAK YOK...

Dünya ülkeleri arasında arıcılıkta en üst seviyede olmamıza rağmen bir çok alanda yeterli hıza ulaşamadık diye düşünmeyin, çok hızlı gelişmeler oluyor. Konya Şeker Sanayi ve Ticaret A.Ş. ÇUMRA ŞEKER FABRİKASI tarafından Doğal pancar şekerinden üretilen pastörize ARI ŞURUBU piyasaya sürüldü. Çumra şeker fabrikasının üretim tesislerini gezmiştim, el değmeden son derece hijyen şartlarda üretim yapılıyor...Eminimki Türkiye arıcılığında büyük boşluğu dolduracak, Sonbaharda aynı fabrikanın ürettiği Fondan şekerini kullandık ve kullanan tüm arıcılarımız memnun. En azından içerisinde hiçbir katkı maddesinin olmaması arıların hastalıklara yakalanmasını azalttı. Herkesin bildiği gibi bazı illerde yavru çürüklüğü hastalığı var dolayısıyla bu ballarla yapılan keklerde de hastalık mikrobu yaşadığına göre bu kekleri yiyen arılarda aynen o hastalığa yakalanıyorlar. Piyasada satılan ithal-yerli şekerlerden hazırladığımız şeker şurubu içinde bir çok olumsuzluklar vardı, artık son teknoloji ile hazırlanan bu şurupları her arıcının kullanması lazım. 2/1 Oranında(iki şeker - bir su) yapıldığı için ilk bahar beslemesinde yarı yarıya sulandırılması gerekir. Sonbahar şuruplamasında ise olduğu gibi verilmeli. Bu şurubun en güzel tarafı kokusuz olduğu için artık yağmacılık sorunuda yok denecek şekilde azalacak. Kimyasalından dolayı ekşime olmuyor böylecede arılarımızda bağırsak hastalığı olmayacak.

Cumartesi ve Pazar günümü arıların bakımı için ayırdım. Uzun zamandır yoğun program nedeniyle geç kaldım en sonunda bu hafta sonunu arılar için ayırdım. Öncelikle varroa ilaçlamasını hallettim ve sıkışan arılara çerçeve ilavesi yaptım. Bir kaç kovanda bölme tahtasının yanındaki boşluğa petek ördüler bende onları bozmadım. Bu örülen petekler erkek gözü olduğu için iyi bir varroa tuzağı olarak bıraktım, yavru gözleri kapanınca içlerinde çok sayıda varroa olacağı için bende onları alıp imha edeceğim. Bu yöntemle varroa ya karşı biyolojik mücadele yapmış oluruz. Bulunduğum bölge ormanlık olduğu için bol miktarda defne ağacı var, bu ağaçlar inanılmaz şekilde nektar ve polen veriyor. Meyve çiçekleri de iyice açmış, arılar çok güzel gelişti. Bu gün ilk defa verdiğimiz şurupdan sonra çok hızlı gelişmeler olacak. Bir kovanımada ballık koydum, durumu çok iyi 10 çerçevede yavru var 8 çerçevede kapalı yavru. Tüm arıcı arkadaşlarımın bu yılın gönüllerince geçmesini dilerim. İki günlük yorgunluğuma değen bir çalışma yaptım, bu yazıyı yazdığım bu saatlerde yağmur başladı...
Şurup ihtiyacı olanlar için fabrikanın linkini buraya yazdım. Ayrıca, satış hakkı verilen firma Konya'da. İletişim için: Alper UÇAR:0532 594 52 66

9 yorum:

HB dedi ki...

Sayın başkanım;
Tenekenin üzerindeki arılar balarısından başka her şeye benziyor. Koskoca fabrikaya marka logosunu da isterlerse biz yapabiliriz.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

selahattin bey bu şurup nerden temin edilinilecek fiyatı ne kadar siz tavsiye ettiginiz icin kesin kullanmak lazım diyorum çünkü tamamen saglıklı görünüyor. hoşcakalın

Unknown dedi ki...

Abi arılarının yeri çok güzel burda arıları ve dogayı izlemek çok keyifli olur heralde kolay gelsin.İyi çalışmalar.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Gecen sene sonbaharda bu ürünlerden kullandım burada çok memnun kaldım,bir de ekşime olayı olmuyor.

Selahattin abi çalışmalarında başarılar diliyorum.

Selamlar.

Hüseyin ALTIN dedi ki...

Pınarhisarlıya katılıyorum "selahattin bey bu şurup nerden temin edilinilecek fiyatı ne kadar?"
bilgi verirmisiniz
İmeil attım fabrikaya cevap vermediler

selamün aleyküm
kal sağlıcakla

Ballı Baba dedi ki...

Değerli arkadaşlarım, fabrika direk satış yapmıyor. Satışı yapan konyada bir firma onun için telefonunu yazdım blogda, yeniden yazıyorum arasanız yardımcı olacak. Saygılarımla.İletişim için: Alper UÇAR:0532 594 52 66

ARICIMUSTAFA dedi ki...

Sağlıklı ve bereketli günler dilerim. Ben arıcılığa yeni başladım klasik yöntemlerle çalışan bir abiden 3 kovan aldım ve onun nezaretinde öğrenmeye çalışıyorum. İnternet te dolaşırken Bahsettiğiniz arı yemini görmüştüm. Arcı abiye sordum aldığım cevap klasik ve olumsuzdu. ankara da arı malzemeleri satan birisine sorduğumda ise aldığım cevap arı yeminin nosema v.b. hastalıklar yaptığını veya yapabileceğini söyledi. Ayrıca ban Alper bey ilede görüştüm o ise sizin yazdığınızdan farklı olarak olduğu gibi arıya sulandırmadan verilmesi gerektiğini su katılması halinde ürünün pastorizasyon özelliğinin bozulacağını ifade etti. Ancak siz sitenizden incelediğim ve tanıdığım kadarıyla modern ve yeniliklere açıksınız.Bu konuda farklı görüşünüz veya araştırtmanız varsa lütfen bizi bilgilendirin. Maalesef Türkiyemizde çoğu şey klasik ve tutucu yöntemlerle yapıldığından ilerleme sağlanamıyor. Bu konular tartışarak, araştırarak aşılabilir dşiye düşünüyorum. Saygılarımla

Ballı Baba dedi ki...

Arıcı Mustafa kardeşim, Alper beyin dediği doğrudur. Bu üretilen şurup(arı yemi)pastörize olarak üretiliyor,ekşime derdi yok, kokusuz olduğu için yağmacılık sorunu olmayacak. Elbetteki dışardan katılacak çeyler kimyasalını bozar, ama ben kaynamış su ile sulandırdım öyle verdim. En güzeli olduğu gibi kullanmak. Ankara'daki veya başka yerdeki satıcıların herhalde bu konulardan ya haberi yok yada işlerine gelmiyor, Dünyada bu şekilde arı yemi okadar çokki biz geç kaldık geeeeçççç....
İşlerinde başarılar dilerim. Saygılarımla.

ARICIMUSTAFA dedi ki...

Abi,açıklamaların için teşekkür ediyorum. Maalesef çok klasik yöntemlerle çalışıyoruz umarım araştırmacı ve bilimsel yöntemlerle çalışan bir topluma dönüşürüz. Ayrıca etkinliklerinizden dolayı tebriklerimi sunarım.