9 Kasım 2008

İŞ ÇOK ZAMAN YETMİYOR...

Hafta başı Ankara'daki toplantıya katılmıştım, dönüşte İl Tarım Müdürlüğünde kovan plakaları için son çalışmaları bitirdik. Komşular dediler ki haydi limana gidip hamsi alalım şimdi zamanı ya...Karadeniz'de bu mevsim hamsi çok bol ve en lezzetli olduğu dönem. Bu mevsimde bir çok balıkçı ekmek parası için buraya gelir, işte HASAN REİS 11 adlı balıkçı motoru Yalovadan geldi Abdi GENÇAY ve Hasan GENÇAY kardeşlerin reisliğini yaptığı motorda 22 tayfa çalışıyor. Yeni düzenlemeye göre tutacakları balık miktarı kotalı 600 kasa tutmaları gerekli. Bizim gördüğümüz akşam 290 kasa hamsi yakalamışlar, o gece başka motordan denize düşen 17 yaşındaki bir delikanlıyı aradıkları için balık tutmayı bırakmışlar(delikanlı bulunamadı). Ekmek parası için çekilen çileler...
Karadeniz Ereğlide tutulan hamsiler diğer şehirlere gönderilmek üzere arabalara yüklenmeden önce üzerlerine buz atılıyor, kamyon arkasındaki yazı hoşuma gitti paylaşmak istedim. Burada kasaya buz koyan motor sahibi Hakan GENÇAY, motorlarda iş zamanı patron işçi ayırımı yok herkes elinden gelen işi yapacak. Biz orada iken Eskişehir'li bir vatandaş başka bir motordan 300 kasa hamsiyi yükleyip yola çıkmıştı.
Ertesi gün Orman işletme müdürlüğünden beni aradılar, bütün dünyada olduğu gibi Zonguldak'ta da kestane ağaçlarında kurumalar var (mürekkep hastalığı). Bunun önüne geçebilmek için çok yoğun çalışmalar yapılıyor, gelen uzmanlar arasında Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat fakültesi öğretim üyesi sayın Prof.Dr. Mustafa Timur DÖKEN hocam vardı kendisiyle çok güzel sohbetimiz oldu. Sayın hocam Bitki patolojisi fungal bitki hastalıkları uzmanı. Yurt dışından gelen uzmanlardan biri de FAO (FOOD AND AGRICULTURE ORGANIZATION OF THE UNITED NATIONS) yetkilisi GILLIAN ALLARD Bu çalışmayı düzenleyen Zonguldak orman bölge müdürlüğünden yetkililerde kalabalık bir ekip olarak oradaydılar. Uzun zamandan beri bu konuda başarılı çalışmalar yapan Orman Bölge Müdürlüğümüze ne kadar teşekkür etsek azdır.

Geç saatte eve geldim MSN de arkadaşlarla cumartesi planı yaparken bendeki sorunlardan dolayı konuşmamız yarıda kaldı. sabah erkenden gelen Biohayat firması müdürü Ömer ve arge müdürü Harun beyle önce Bolu'ya oradanda Çankırı'ya gittik dönüşümüzde ise saat gece 03.00 olmuştu. Bu gün pazar evde istirahat edeceğim yarın sabah erkenden İstanbul yolculuğum var akşam saat 18.00 de Karadeniz Bölge Komutanlığında askerlerimize arıcılık kursu vermek üzere hazır olmam gerekiyor...
Bu arada Rize'de arıcılık yapan değerli kardeşim Salih ARICI toplayıp yolladığı bir kilo propolisler kargodan alındı ve ekstrak yapılmak üzere gerekli işlemlerden geçirildi. Salih ARICI kardeşime gösterdiği ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Değerli arıcı dostlarım kovan kontrolleri esnasında elinize geçen propolisleri burada görüldüğü şekilde temiz poşetlere koyarak saklayın. Artık ülkemizde propolis işlenmeye başladı, bu konuda çok güzel çalışmalar var. Ben inanıyorum ki çok daha yüksek fiyatlarda bu ürünü pazarlayabileceğiz ama işin bir yerinden de başlamak lazım. Şimdilik ben bir firma ile propolisli pastil yapımında kullanmak için anlaştım ve bu yöndeki ürün çeşitliliği içinde çalışmalarım devam ediyor. Görüştüğüm bir kaç firma yıllar önce propolis kullanmak istemişler, bizim arıcılarımız üretmediği için yurt dışındanda almadılar böylece projeler rafa kaldırılmış. Her arıcımız kovan kontrolleri esnasında veya özel olarak satılan propolis toplama aletleri (proplis trapı) ile üretim yaparsa inanıyorum ki bu ürünü ihraç ürünleri arasına sokacağız. Dünyadaki bitki çeşitliliği zengin olan ülkemizdeki propolis kaliteside çok yüksektir, bu nedenle sadece temiz üretim yaparak gerekli koşullarda muhafaza etmemiz yeterli olacaktır.

3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Başkanım herşey çok güzelde o tayfanın kaybolması neşemizi bozdu,inşallah mutlu haber alınmıştır.Tüm işlerinizde başarı ,yaşamınızda sağlık diliyorum,kolay değil mekik diplomasisi,kestanedeki hastalık için uğraşan tüm ilgililerde kolaylıklar dilerim.Saygılarımla

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Selahattin abi kuş misali memleketten memleketlere uçup duruyorsun.Bir çok işin var Allah kolaylıklar versin.Her işin tehlikesi ve zorlukları var,balıkçılarada Allah yardım etsin.Tüm çalışmalarında başarılar dilerim abi.

Kozlu Ziraat Pazarlama dedi ki...

Değerli başkanım
Tabiki işin bir yerinden tutulması lazım. Tutanda bu işi en iyi bilen olduğuna göre aklımız arkada kalmıyacaktır.
Kolay gelsin diyor, sağlıklar diliyorum...