15 Aralık 2008

BAYRAM BEREKETİ...

Uzun zamandan beri PROPOLİS ile ilgili yaptığım araştırma ve çalışmalar netiçesinde artık sona doğru hızla yaklaşıyorum. Arıcılarımızın bir kısmının bilmediği bir kısmınında değerini ve piyasasını bulamadığı için önemsemeden kazıyıp attığı bu ürünü ben yıllarca biriktirdim ve arıcılarımıza da biriktirmeleri yönünde telkinde bulunmuştum.
Bu bayram tatilinde Bursa Kemalpaşa'da yaşayan ve arıcılık yapan dayısı Enver ÖNER'i ziyarete giden Halil BİLEN kardeşim oradaki arılıklta bulunan boş çerçeveleri ve kovanları bir güzel elden geçirerek üzerlerinde bulunan propolisleri güzelçe kazıyıp poşetledi. Bu işlerin yapıldığı ortamın temiz olması çok önemli ve Halil BİLEN 'in bu konuda ne kadar titiz olduğuda görülmekte. Kazınan bu propolisler işlenerek Pastil, sabun, sakız ve propolisli şeker üretiminde kullanılaçağı için hijyen kurallarına uyarak üretilmesi elbette çok önemli. Propolisleri işlemeden önce içindeki kalabilecek arı , balmumu ve diğer istenmeyen parçaların ayıklanabilmesi için mutlaka kazındığı şekilde kalması gerekir. Eğer toplanan Propolisler top top yapılırsa işlenmeleri son derece zor oluyor. Üretiçi arkadaşlarımızın bu konuya çok dikkat etmeleri gerekir. Kazınıp alınan Propolisler temiz poşetlere konarak buz dolabında muhafaza edilmeleri kalitesinin bozulmaması açısından çok önemlidir.
Mübarek kurban bayramının bir başka bereketini daha gördük demekki. Bana yollanan bu Propolisleri bende en iyi şekilde değerlendirmeye çalışacağım.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

selam selahattin bey ilgilenirseniz ben propolıs tuzaktan ayırma makinası yaptım buzluktan cıkarır cıkarmaz temızlıyor ve hıc cozulmeden alabılıyoruz ilgilenirseniz ilker.yildizmakina@gmail.com ulasabilirsiniz