10 Nisan 2010

EĞİTİM FAKÜLTESİ 2010...

Zonguldak Karaelmas Ünüversitesi (ZKÜ) Ereğli Eğitim Fakültesi'nde her yıl düzenli olarak arıcılık kursu açıyoruz. Bu kurslardaki en önemli amaç Eğitim Fakültesi'nden mezun olacak arkadaşlarımızın bilgi sahibi olarak gittikleri yerlerde arıcılık konusunda faydalı olmalarıdır. Kovan açmadan önce yapılacak ve yapılmayacak hareketleri anlatmıştım, sırada kovanların başında uygulama var. Kurs süresince çok dikkatli dinleyen arkadaşlarımız uygulamada son derece cesaretli oldukları duruşlarından belliydi. Bir çok arkadaşımız arıyı ilk defa bu kadar yakından göreceğini bile söylemişti. Son derece heyecanlı olan öğrenci arkadaşlarımızın kovan açıldığındaki heyecanları görülmeye değerdi. Arıların petek gözlerine koymaya başladığı nektarı, petek gözlerindeki poleni ve ana arının yumurtlarken görülmesi uygulamanın çok isabetli bir eğitim olduğunun belirtisiydi. Fakültede sabah ve akşam eğitim gören öğrenciler olduğu için Mayıs ayında bir kurs daha düzenleyerek katılamayan öğrencilerimizin kurs görmelerini sağlayacağız. Kur süresince her türlü imkanı sağlayan Fakülte Dekanımız sayın Prof. Dr. Erdal COŞKUN'a, Kdz.Ereğli HEM müdürümüz sayın Kenan ÖZKAN'a ve fakültemizin personeline sonsuz teşekkürler. Fakültenin bahçesine gecen yıl konan üç arılı kovanla öğrencilerimiz uygulamaları kurs sonunda da istedikleri zaman yapma imkanına sahipler. Böylece arıyı daha iyi tanıma imkanları olmuş olacak.
Uygulama bittikten sonra her zaman olduğu gibi topluca bir hatıra fotoğrafı çektik. Kursa katılan tüm öğrencilerimize bundan sonraki hayatlarında ARILARIN SOSYAL YAŞAMI kadar seviyeli ve huzurlu bir hayat dilerim.

Hiç yorum yok: