1 Mayıs 2010

KARA KOVAN...

Yaptığım kara kovanlardan bir tanesinide kasnaklı olarak düşünmüştüm. Ancak içine koyacağım kasnakları temin etme konusunda ne yapacağımı sorduğumda, sağolsun Bursa'dan Enver ÖNER abimiz kasnak işinin merkezi Mustafa Kemalpaşa'dır dedi ve yeterince kasnağı bana yolladı. Kışın yazdığım yazıda bu kovanı Alaplı Endüstri Meslek lisesindeki Ekrem ÇAKMAK hocamızla birlikte yapmıştık. Mayıs ayının ilk gününde içine arı koymak nasip oldu. Kasnaklara kılavuz petek bağladım, aralarında hiç boşluk olmadan kovana sıraladım. Kovanın ön ve arka kapakları iki parça ve vidalı, istediğim zaman vidaları sökerek kapağı açmadan iç kısma müdahale ederek ihtiyaç duyuldukça kasnak ilavelerini yapacağım. Bal sezonu sonunda kapağı açarak kasnaklardan bal dolu olanları alacağım. Kasnak koymadanda içine arı konabilir o zaman balı almak için arka kapağı açmak gerekiyor.

Bu gün arı aktardığım kasnaklı kovan ve diğer kara kovanların görünüşü
Arı aktarma videosu........

12 yorum:

ARICISERKAN67 dedi ki...

Selamunaleykum....

Başakanım bu gidişle arılığınızda fenni kovandan fazla karakovan olacak.:)

HB dedi ki...

Bu tür kütük kovanlara ya da sizin deyiminizle karakovanlara genelde 1 avuç arı silkelendiğini görüyoruz. Ve 1 avuç arı ile fırtına kopartılıyor.

Ama siz varil gibi kütüklerde karakovan çalıştırma hazırlığı yapıyorsunuz.

Ve yine maske yok çok ilginç...

Hayırlı olsun bakalım.

Logoda gerekir o karakovana...

Ayrıca Kemalpaşa değil, Mustafakemalpaşa... :-)

Ballı Baba dedi ki...

Sekan aleyküm selam, neden olmasın....

HB, Adı üzerinde kütük kovan elbette kovanın büyüklüğüne göre arı konmalı.Geçmiş yıllarda vardı ama bu sefer çoğaltıyorum :)
Kemalpaşa uyarısı için teşekkürler düzelttim.

Logo yapmayı BİLEN bilir, benim bilgim yok...

Unknown dedi ki...

başkanım bu karakovan değil bence beyaz kovan demeliyiz!!!zira karakovanlarıda teknolojiye uyduruyorsunuz,bu gidişle karakovan neslide melezleşecek:)

başkanım şaka bir yana harika bir çalışma hayırını görün inşallah,saygılarımla.

ÇELİK ARICILIK(Arıcılık Teknikeri) dedi ki...

Hocam hayırlı günler karakovanınız güzel olmuş inşallah bal sezonu da balla daha güzel olur. karakovana dönüş mü var yoksa; suni petek yok, tel yok,ilaç da yok tamamen herşey doğal ...

Ballı Baba dedi ki...

Salih arıcı, inşallah bu yıl güzel olacak. Tüm arıcı kardeşlerimizin gönlünce olsun inşallah...

ÇELİK ARICILIK, Haydar kardeşim kara kovana dönüş değil ama eski bir heves bu. Küçüklüğümde köyümüzde hep bu tür kovanlar vardı, eski bir merak işte :) Evet bu kovanlarda her şey doğal...

Adsız dedi ki...

bende karakovan kullanıyorum fakat bu tarz değil dikdörtgen şeklinde bilmek istediğim VARROA hastalığına karşı bu tarz kovanlarda ne yapılabilir. açıkçası bilinçsizce arılarımın ölmesini istemem sonuçta doğanın gerçekten dengesini sağlıyorlar

Ballı Baba dedi ki...

Adsız yazan kardeşim, nerde arıcılık yaptığını bilmiyorum ki.
Yaşadığın yerde arılar yavruyu kesiyorsa okzalik asit kullanabilirsin, ben bir önceki yazıma bakarsan kurabiye türü bir ilaç kullandım. Dönüşümlü olarak formik asit kullanacağım...

Adsız dedi ki...

selamın aleykum hocam bended petekli karakovan yapmak istiyorum tam olarak ölçülerini yazarsanız cok sevinirim birde nasıl mağzemeler kullanmalıyız

Adsız dedi ki...

hocam bende kasnaklı kovan yapmak istiyorum tam olarak ölcülerini yazarmısınız birde nasıl mağzeme kullanmalıyım peteklerin ölcülerini falan yazarmısınız

Adsız dedi ki...

kolay gelsin çalışmalarınızda başarılar diliyorum bende bu kasnak kovanlardan yapmak istiyorum bulunduğum yerde bunu yapacak marangoz yok kerestecilerde ölçü istemekte kesecekleri ağaçların daire olabilmesi için bi tarafı geniş bi tarafı dar olması gerkiyormuş ölçüde ölçü diyorlar özellikle 30 luk kasnaklı kovanın ölçülerini yayınlarsanız çok sevinirim

urlalı dedi ki...

İlgilenen arkadaşlara kara kovan blogu