7 Şubat 2008

İŞİNİ EN İYİ YAPANLAR...

İşini yapanlar engel tanımaz, onlar sonuçlara odaklanırlar. Bulunduğum mahalle orman kenarında bir yerde. 15 yıl önce buradaki bozuk orman kesilerek fidanlama yapılmıştı. Bu yıl bakım çalışmaları başlatıldı, Zonguldak Orman Bölge Müdürümüz sayın Akif YILMAZ, Silvi kültür Şube Müdürü sayın Cengiz ÇETİNTAŞ, Karaelmas üniversitesinden sayın Doç.Dr. İrfan KANDEMİR, Kdz.Ereğli Orman İşletme Müdürü sayın İhsan TOPTAN, Müdür muavini sayın İdris TETİK ve Alaplı Orman İşletme Şefi Sayın Kemal Esat TOPUZ bu gün bakım çalışması yapılacak araziyi gezerek yapılması gerekenler için görüşdüler. Bende onlarla birlikte araziye çıktım. Duyduklarım o kadar güzeldi ki mutlu oldum ve paylaşmak istedim. Bölge müdürümüz sayın Akif YİLMAZ ağaçların seyreklenmesi yapılırken akasya ağaçlarının arıcılık için özellikle korunması gerektiğini belirtti, Çünki akasya aynı zamanda ormanda yangın önleyici olduğu gibi erozyon önleyicidir dedi. Bunun yanında arazide bulunan defne ağaçlarınında arıcılık için öneminden bahsederken de balı ve poleni için özellikle korunmasını istedi. Arazide bulunan yaşlı ve içi oyuk ağaçların ormanda yaşayan gelincik, sincap, baykuş gibi bir çok hayvanın yuvası olduğu için kesinlikle kesilmemesi gerekli dedi,
Bu sisli havada çamurlu yollarda yürüyerek tüm ekibi ile birlikte biz arıcıları bu kadar düşünen bir bölge müdürümüzün varlığı inanın biz arıcılar için bulunmaz bir değerdir. İnşallah ormanlarımızda yapılan tüm çalışmalarda bir örnek olarak alınırda arıcılığımız daha iyi yerlere gelir. Her zaman söylediğim gibi arıcılar kadar çevreyi seven ve koruyan olmaz. Birde bu kadar güzel görev aşkı ve çevre bilinci olan orman teşkilatı çalışanlarıda işin içinde olduktan sonra inanıyorum ki bizler milli ekonomiye çok daha fazla katkı sağlayacağız.
Sayın bölge müdürümle bir çok yerdeki çalışmaları görme fırsatım oldu, geçen yıl Bartın ili Ulus ilçesinde özellikle arıcılık için diktirdiği akasyaları beraber gezdik. Kara yolu boyunca dikdirdiği ağaçların görüntüsü bir başka güzel. Yerleşim yerlerine yakın olan yerlere oralarda ki insanların faydalanması için ıhlamur dikmesi başka bir güzellik. Yaptığı çalışmalar o kadar çok ki bunları yazmakla bitiremem. Bunun en güzel ifadesini ancak şu şekilde anlatabilirim. Bu yıl Türkiye genelinde başarı sıralamasında 2. olmaları yapılan her şeyi ifadeye yeter diyebilirim. Bölge müdürümün şahsında tüm çalışanlarına bizler için bizden çok yaptıkları bu güzel çalışmalarından dolayı saygılarımı sunuyorum, gönüllerine ve ellerine sağlık. Yanan ateşin etrafında közde pişen çayları yudumlayarak çok güzel sohbetimizi tamamladık. Yapılan çalışmalara yerinde rapor tutularak ormandan ayrıldık.

8 yorum:

TUNCAY HADİSE dedi ki...

SAYIN ÇOK KIYMETLİ SELAHATTİN GÜNEY AĞABEYİM,
ORMAN,AĞAÇ,BİTKİ ÖRTÜSÜ,ÇALI VE ÇALICIK NE OLURSA OLSUN ARICILIK İÇİN DEĞİL ÜLKEMİZ İÇİN EKMEK KADAR KUTSAL BİR NİMET OLARAK KABUL ETMEMİZ GEREKEN DEĞERLER BANA GÖRE.
SİZİN BÖLGENİZDE YİNE ORMAN VE AĞAÇ VARLIĞI VAR.AMA BİZİM YAŞADIĞIMIZ İÇ ANADOLU BÖLGESİNDE
BU KITLIK O KADAR HİSSEDİLİR DERECEDEKİ ANLATAMAM.
BEN BUNUN İÇİN 2006 YILINDA FİDANCILIK KURSUNA GİTTİM.DAĞDA BAĞDA BULDUĞUM HER YERE ELİME KUŞBURNU ÇALISI BİLE GEÇSE DİKİYORUM.İNSANLARIMIZA BU İŞİN BİLİNCİNİN AŞILANMASI GEREKTİĞİNE İNANIYORUM.ÇÜNKÜ YAŞADIĞIM BÖLGEDE
HİÇ KURUMAYAN 4 MEVSİM AKAN SU KAYNAKLARI KURUDU.LÜTFEN İNSANLARA
BU MESAJI ULAŞTIRALIM.
SİZİN ÇALIŞMALARINIZI TAKDİRLE İZLİYORUM.BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLİYORUM.
SAYGILARIMLA .
TUNCAY HADİSE / KAYSERİ

UĞUR KIRAN dedi ki...

Ben burda para verip ağaç dikeyim siz orda devletin desteğiyle ormanları daha çok ağaçlandırın.Sayın abim o orman bölge müdürünün tayinini izmire çıkartmak lazım, buraların böyle çalışkan insanlara daha çok ihtiyacı var.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili başkanımbu örnek ve güzel çalışmaları yapanları ve aracı olanları gönülden kutluyor,hepsine şükranlarımı sunuyorum.Bu listeye benimde çok yakından tanıdığım ve çalıştığım Çanakkale Orman Bölge Müdürü Ömer beyi,Nazilli İşletme Müdürü Nejat beyi,Şile Orman İşl müdürü Mehmet beyi,Alaplı amenejman müh si Cem beyi,Adapazarı ve Sapanca Orman İşletme Şefleri Çetin Barsgan,Sinan Adaşı da ekleyebiliriz.Birtakım değerler elden gitmeden mutlaka faaliyetlerde bulunmamız gerektiğine inanıyorum.İzleyip görüyoruz Amazon ormanları yok oldukça erezyon ve iklim değişikliklerinden bahsediliyor.Ormanlar ve çevre iflas ederse gidecek yerimiz yok.Bu güzel çalışmaların çoğalması ve geriden gelen nesillerinde çıtayı daha yukarılara çıkarmaları temennisiyle.herşey gönlünüzce olsun.

arıbeyi dedi ki...

Ballı Babamız
Şahsında ağacın kıymetini bilenlere ve ağaçların yaşaması için çalışanlara selam ve saygılarımı gönderiyorum.Bu vesileyle ormanları korumak uğruna hayatlarını kaybetmiş ''ORMAN ŞEHİTLERİ''mizi de saygıyla anıyorum.Mekanları cennet olsun.

Ah ah birde şu orman yangınları olmazsa...
1990 lı yıllar da ülkemizde yaşanan çok sayıda kasti orman yangınların da ciğerlerim yanmış gibi ağladım ve köyümün ormanı için yazdığım şiirden bir bölümünü aktarıyorum.
.........
Canım benim isterdim herkes güzelliğini görsün.
Canım benim isterdim herkes seyrine doysun.
Artık istemem kem gözler sana bakmasın.
Artık istemem hain eller seni de yakmasın.
......
Sen yaşa senin ömrün uzun olsun.
Sen yaşa benim ömrüm de senin olsun.
SAYGILARIMLA.

Hayyam dedi ki...

Selahattin bey kardeşim,
sizin nezdinizde değerli müdür kıymetli vatan evladı Akif YILMAZ beyi kutluyorum.Bu ülke; sayısı az olan değerli elvatları sayesinde bir yerlere gelecek.Verilen görevi layıkıyla yapan,yaptıkları hizmetler ile övgü toplayan bu insanlar a ne mutlu.Bu cennet vatanın gerçek sahipleri bunlar elleri öpülesi insanlar.Yaptıkları görev için aldıkları ücretin analarının ak sütü gibi hak eden helal kılan insanlar.Ben derim ki:
Akif YILMAZ bey ankara da olsa, burda görev yapsa bu boz olan alanlar yeşermezmi?Ne işi var zonguldakta,siz yeterince yeşilsiniz.Bize gönderin bizim daha çok ihtiyacımız var.
Değerli müdürümüzü ve ekibi canı gönülden kutluyorum

UĞUR KIRAN dedi ki...

Sayın başkanım, Değerli Bölge Müdürü ağabeyimizi memleketimize yaptığı bu takdire layık çalışmalardan dolayı kutluyorum;keşke böylesine çalışkan bürokratların olduğu bir çevrede arıcılık yapma şansım olsaydı.Sayın Bölge Müdürümüzün o bölgede görev yapıyor olması sizin için,orda yaşıyan insanlar için,ülkemiz için ve doğada yaşıyan canlılar için büyük bir şans bence.Onların yaptığı hizmetlerin değerini kuraklığa doğru hızla giden dünyamızda gelecek nesiller daha iyi anlıyacaklardır; ben geçtiğimiz günlerde buradaki fidanlıktan daha önce diktiklerime ilaveten akasya ıhmlamur gibi fidanlar alayım dedim malesef temin edemedim;ellerinde kalmamış.Bu sene geçti, seneye nasip olursa yine kendi çapımda ağaç dikim seferberliği başlatacam buralarda. Her ne kadar ücretiylede olsa bir yerlerden başlamak lazım,sen dikmezsen ben dikmezsem kim yeşillendirecek bizim erozyonla akıp giden güzelim toprakları..Saygılarımla

Muhammet DURGUT............. KESTANE BALI ÜRETİCİSİ dedi ki...

Sayın bölge müdürüm ve tüm çalışanlarını saygıyla selamlıyorum. Ereğli Bayat köyünde arıcılık yapan birisi olarak yaptıkları başarılı çalışmaları taktirle karşılıyoruz. Zonguldak onun çalışmaları ile gurur duyuyor.

Kozlu Ziraat Pazarlama dedi ki...

Evet değerli başkanım Zonguldak İlimize yaptığınız hizmetler pekte küçümsenmeyecek şeyler olmamasına rağmen mütevaziliğinizden olacak ki her zaman olduğu gibi kendinizi pek ön plana çıkartmıyosunuz. Ama neler yaptığınız herkesce malum. İrfan beyde aynı şekilde sanki Ünüversitenin deyilde gönüllü olarak Zonguldak arıcılığının gelişmesine sadece kendini adamış. Ama Zonguldak Orman Bölge Müdürümüz Akif Yılmaz için biraz daha farklı bişeyler söylemek isterim.Gerçektende o sadece kendilerini ilgilendiren ormancılık konularının yanında aynı zamanda bir çevre korumacı, Tema Vakfında bir uzman gibi. Ama özelliklede ormancılık bilgilerini sanki ve özellikle ve de özet olarak arıcılığın yurt ekonomisine katkısını en güzel neleri,nasıl yapsam daha fazla yararlı olurum diyerek proğramlayan uzman bir Ziratcı olarak görüyorum ve kendilerine minnet duyuyorum. diğer arkadaşları tanımıyorum ama onlarında yararlı çalışmalar yaptıklarına inanıyorum...Bu duygularla hepinizi hürmet ve saygıyla selamlıyor başarılarınızın devamını diliyorum...