5 Nisan 2009

SAHA ÇALIŞMASINA DEVAM...

VAROSTOP UYGULAMASI----------------ECOSTOP UYGULAMASI

-
Lavita Ltd. firması tarafından Bulgaristan'dan ithal edilen Flumetrin etken maddeli varroa ilacının saha çalışmasına bu gün başladık.Firma sahibi Veteriner Hekim sayın Tayfun ÖTKEN ve Ürün sorumlusu Yüksek Su Ürünleri Mühendisi Gözde ARSLAN ile bu gün Lavita firması için hazırlanan arılarda ilaçların uygulamasını yaptık. Lavita firması tarafından ithal edilen ilaçlardan bir tanesi kayın ağacına emdirilmiş 3,6 mg flumetrin VAROSTOP ŞERİT, diğeri ise 5 gram timol 2 ml nane yağı olan ECOSTOP TABLET. ECOSTOP organik arıcılık yapanlar içinde kullanım kolaylığı sağlayan bir üründür. Bu ilaçların etkinlikleri çalışması Uludağ üniversitesi öğretim üyesi sayın Prof. Dr. Levent AYDIN hocamız tarafından yapılmıştır. Çalışma makalesi Uludağ arıcılık dergisinde yayınlanmıştır. Araştırmanın yayınlandığı link:http://www.uludagaricilik.org.tr/dergi/2007/2007-2/dergi2007.2.2.pdf

İlaçların uygulanışı:Timol ve nane yağı içerikli ECOSTOP'un kovana verilmesi.

Flumetrin içerikli VAROSTOP'un kovana verilmesi

7 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Başkanım,sonuçların olumlu olması dileklerimle,çalışmalarınızda başarılar diliyorum.

HB dedi ki...

Flumetrin etken maddeli Bayvarol ve Varrostop şeritlerinin kolonilere verilmelerinde dikkat edilmesi gereken bir özellik olarak; bu şeritleri yavru alanına ancak çerçevelerin mümkün olduğu kadar önüne yani yavrusuz alana verilmesinin daha uygun olduğudur.

Çünkü bu şeritlerin değdiği çerçeve bölümleri hasar görüyor.

Sebebi ilacın etkisinden midir yoksa arılar geçiş alanı yaratmak için mi şeritin ön ve arkasına gelen bölümü açıyorlar?

Sebep ne olursa olsun özellikle yavrulu alanın ilaçlama sebebiyle hasar görmesini engellemeliyiz.

Lavita Çalışma Grubu tabelası çok hoş
:-)

Bir haberde kombine reklam bu kadar olur.
1.Varostop
2.Ecostop
3.Maye
4.Civan
5.Video markası ne ise!
6.Uludağ Dergisi

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

Selahattin abi çalışmalarını ilgiyle izliyorum . sonuçların olum olması dileklerimle kolay gelsin diyorum

hasbi akyol dedi ki...

selamun aleykum__ah selahattin abi ah ..ben bu termo kovanları görünce hep iç çekiyorum niye acaba :))

Mehmet Akpınar dedi ki...

Hocam bu ilacın fiyatını öğrenebilir miyiz?
Saygılarımla.

efeler dedi ki...

arkadaşlar bana varostop ilaç lazım ama bir türlü bulamıyorum yardım edermisiniz

Ballı Baba dedi ki...

Efeler, bu yazıda lavita firmasının linkini tıklarsan oradan irtibata geçersin... http://www.lavitaltd.com/