11 Temmuz 2009

ESKİMEYEN DOSTLAR...


Uzun zaman oldu yoğun işlerimden ve hastalarımızın olmasından dolayı blogda yazamadım. Kızımın stajı için geçen hafta Bursa Yenişehir'e MAY tohum firmasına gittim, işlerimizi hallettikten sonra arıcılık işine başladığım yıllardan beri tanıştığım CİVAN ARICILIK firmasına uğramadan dönmek istemedim. Sayın Mehmet CİVAN abimle yaklaşık 30 yıldır tanışıyoruz çünkü, bana çok büyük emekleri var ve ülke arıcılığına çok büyük hizmetleri olduğu inkar edilemez. Türkiye'de bu gün hemen hemen tüm arıcılarımızın kullandığı polen kapanlarının ilk üreticisidir. O yıllarda Mehmet abi ile polen tuzakları üzerinde yaptığımız çalışmaları çok arıcımız bilmez bile. Arıcılığın olmazsa olmazı olan tüm malzemelerin üretimi için üç kuşak çalışmalara devam ediyorlar ve arıcılarımızın ihtiyacı olan tüm malzemeleri temin ediyorlar. İşlerindeki kalite ve fiyat uygunluğu nedeniyle artık ürünlerini Avrupa'nın bir çok ülkesine satıyorlar, örnek verecek olursam, Fransa, İtalya, İngiltere,İsveç, Azarbaycan, Bulgaristan, Yunanistan, Arnavutluk, Bosnahersek, Etopya, İsrail, Filistin, Cezayir, Finlandiya ülkelerine imal ettikleri ürünleri satıyorlar. En son 25-27 Kasım 2008 tarihinde Muğla'da yapılan uluslararası çam balı kongresinde Finlandiya'lı firma tarafından sergilenen ve 4400 euro yani 9000 tl civarında olan yarı otomatik sır bozma makinesini daha kaliteli malzemeden üreterek Türk arıcısının hizmetine sundular. Yerli üretim olan bu makine arıcılarımızın işlerini daha çok kolaylaştıracağı kesin, yaptıkları değişiklikle elektrikle kullanılan bu makineyi gezginci arıcılarımız istedikleri yerde jeneratörle rahatça kullanabiliyorlar. Çok hızlı sır bozmanın yanında çerceveler hiç bozulmuyor ve istenilen kalınlıklarda ayarlanarak bal mumu üretimide yapılmış oluyor. CİVAN ARICILIK bu makineyi yarı fiyatına satışa sundu ve her makine alana birde jeneratör hediye veriyor. Ayrıca ilk defa bu yıl Tarım Bakanlığımızın başlattığı %50 hibe destekleme kapsamınada bu makine alınmıştı. Bakanlığın desteklemeleri önümüzdeki yıllardada inşallah genişletilerek devam edecek.

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Değerli üstadım,makina,çok güzel Civan ticarete yeni buluşlar için başarılar diliyorum,dostluklar hakeza mükemmel,dostluklarında artarak devam etmesini dilerim,affınıza sığınarak yerli bir buluşun yanında kendi müziğimizin olmasını arzu ederdim,en içten sevgi ve saygılarımı iletiyor ,herşeyin gönlünüzce olmasını diliyorum.Hoşca kalın.

muratakın dedi ki...

Sayın Selahattin Bey:
Sayın Mehmet Civan Yıllardan beri arıcılığa ve arıcılara hizmet veren ender insandır, durmadan çalışan ve üreten bir kişidir. aynı yolda çocuklarıda yürüyorlar.
Uzun ömürler dilerim çocuklarına iyi işler dilerim.

Arıcılık dünyasına yenilikler getirmesi dileğiyle.