15 Haziran 2010

EĞİTİM ALANI...

Karadeniz Bölge Komutanlığı bünyesinde uzun yıllardan beri, Karadeniz Ereğli Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu ile birlikte arıcılık kursu verdiğimi daha önce yazmıştım. Bu kurslarda fırsat buldukça uygulamalı eğitimi kendi arılığımda yapıyordum. Bu yıl Karadeniz Ereğli Kaymakamımız sayın Osman EKŞİ sağladığı destekle İnşaat Tabur Komutanlığına iki adet arılı kovan alınarak bundan böyle askerlerimize kendi eğitim alanlarında uygulama yapma imkanı sağlanmış oldu. Kurs süresince bu kovanlardan polen üretimi yapıldı ve ballıkları kondu. İnşaat Tabur komutanlığındaki ağaçlık alan binalara uzak olması nedeniyle hiç kimseyi rahatsız etmiyecek konumda olduğundan burada çok rahat çalışma imkanı sağlıyor. Yapılacak çalışmalarda askerlerimizin kullanacağı kovan, maske, körük, petek gibi tüm ihtiyaçları TEMEL PETEK firması karşılamış. Bu gün yaptığımız uygulama eğitiminde öncelikle arılıkta nasıl davranılacağını ve kovan kontrollerinde dikkat edilecek konuları anlattıktan sonra kovanları gözden geçirdik. İlk anda maskesi olmayan arkadaşlarımızın ürkekliği daha sonra cesarete dönüştüğü için merak ettikleri bir çok konuyu daha yakından görmüş oldular.
Uygulama sonrasında kısa bir mola verdikten sonra yorgunluk çaylarımızı içtik. Eğitim salonuna inerek kurs sonu sınavını yaptık. Günün anısına bir hatıra fotoğrafı çekmeden olmazdı...
Ön sıra, Soldan sağa: Vasıf AYDEMİR, Hamza KAYA, Hüseyin ENNİ, İdris TOPBAŞ, Bilal ELBİR, Selahattin GÜNEY, Çelebi KESER, Serhat ÇETİN
Arka sıra, Soldan sağa: Gökhan AKVERDİ, Uğur YILDIZOĞLU, Serdar USLU, Gökhan MEŞEDİLCİ, Metin Can BABACAN

Hiç yorum yok: