3 Haziran 2010

TV PROGRAMI...

Mayıs 17 de meydana gelen maden ocağındaki krizu patlaması nedeniyle Mayıs 19 da yayınlanacak olan BALLI BABA programı ertelenmişti. Bu çarşamba günü programı yaptık, konuklarım ise çok değerli bilim adamlarımızdan Kara Elmas Ünüversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. Mustafa SÖZEN ve Ankara Ünüversitesi Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi sayın Doç. Dr. İrfan KANDEMİR hocamdı. Bu yıl Dünya Bioçeşitlilik yılı olması dolayısıyla bizde biyoloji konuşalım istedik. Konuklarımla biyoloji konuşurken çok değerli bilgiler öğrenme şansım oldu. Dünyadaki biyolojik çeşitliliğin çoğu bizde olmasına rağmen ülkemizde halen haftada bir tane yeni bitki keşfediliyor. Benim sorduğum sorulara anlayabileceğim sade dille ama çok çarpıcı cevaplar vermeleri çok faydalı olmuştur. İrfan KANDEMİR hocam yıllarca değişik ülkelerde arı çalışan bir bilim adamı olarak Ülkemizdeki arı ırklarının korunması için dış ülkelerden arı girişlerinin önlenmesinin önemini anlattı. Mustafa SÖZEN hocam ise zirai mücadelede kullanılan kimyasal ilaçların haşareleri öldürürken geleceğimizide öldürüyoruz diyerek konunun hassasiyetini çok iyi anlattığına inanıyorum. Zirai mücadelede mutlaka ekosistemin korunması gereğini çarpıcı şekilde slaytlar eşliğinde anlattı. Geçtiğimiz hafta Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından İçişleri Bakanlığı'na gönderilen ve tüm illere yollanan gezginci arıcılıktaki sorunların giderilmesi yazısını bende tüm dinleyenlere okudum. Değerli hocam Prof. Dr. Mustafa SÖZEN ve arkadaşlarının yıllar süren çalışması sonucu yazdıkları ZONGULDAK İLİ BİYOÇEŞİTLİLİĞİ adlı kitabını bana imzalayarak vermesi benim için büyük bir ödül oldu. Programın son bölümünden kısa bir video yayınlıyorum.
BİR BAŞKADIR BENİM MEMLEKETİM...

1 yorum:

bartınlıarıcı erkan dedi ki...

eğilmeyiz

Bahar özlemine kara kış düştü
Bu kutlu davaya nice baş düştü
Garip mü'minlere arayış düştü
Rüzgara tipiye eğilmeyiz biz

Kelepçeler eskir ellerimizde
Sürgünler tecritler , eğilmeyiz biz
Yeis yok , umut var gözlerimizde
Vurulur kırılır eğilmeyiz biz

Kıyamlarla büyür sevdalanırız
Vurulur , vuruşur zulmü tanırız
Bir kahpe kurşunla öldük sanırız
Toprağa kan döker , eğilmeyiz biz