4 Ocak 2008

ARICILIK KAYIT SİSTEMİ...

TC. TARIM VE KÖY İŞLERİ BAKANLIĞI Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü; Tarafından yollanan yazı aşağıdadır.
Bakanlığımız ve Arı yetiştiricileri Merkez Birliği tarafından, arıcılık sektörünün içinde bulunduğu sıkıntıların çözümlenmesine katkı sağlayacağı düşünülerek hazırlanan, Arıcılık Kayıt Sistemi Projesinin alt yapısı tamamlanarak uygulama aşamasına gelinmiştir. Söz konusu proje ile yapılan desteklemelerin amacına ulaşması, gezginci arıcıların konaklama sorunlarının çözülmesi, arı nakillerinin sağlıklı ve kontrollü bir şekilde yapılması, ıslah programlarının yaygınlaştırılması ve bal haricindeki diğer arı ürünleri üretiminin artırılması amaçlanmaktadır.
Yürütülen proje kapsamında İliniz, uygulama yapılmak üzere seçilen ve arıcılık kayıtlarının sisteme girilmesi hedeflenen İller arasındadır. Bu kapsamda kayıt sistemi, arıcı ve kovanların tanımlanması, sistemin çalışması konularında tanıtım ve eğitim toplantısı yapılaçaktır. 10/01/2008 tarihinde saat 10:00 da Bakanlık Atatürk Konferans Salonunda düzenlenecek olan toplantıya İl Müdürlüğünüzden arıcılık konusunda çalışan bir mühendis yada veteriner hekim ile birlikte İl birlik yönetim kurulu başkanı, bunun mümkün olmaması halinde bir yönetim kurulu üyesi ve il birliğinde görevli bir mühendis yada veteriner hekimin katılımının sağlanmasını rica ederim.
Adı geçen plaka örneği: Kovanlara çakılacak olan bu plakada Tarım ve Köy işleri Bakanlığı logosu, Ülke adı olarak TR ve il trafik plaka sıra numarası, Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği logosu ile birlikte arıcının bilgileri olan barkotun altında kovan numaralarıda bulunuyor.
TÜM ARICILARIMIZA HAYIRLI OLSUN.

3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Evet taşlar yavaş yavaş yerine oturuyor.Tüm dünyayla entegre oluyoruz ,çalıntı olmaması,diğer problemler için iyi bir başlangıç olabilir,hayırlı olsun.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Sayın başkanım eğer bu proje uygulanır ve başarı sağlanırsa ülkemizde bulunan kovan sayısının gerçek miktarı ortaya çıkıcaktır eminim.Ülkemizde üretilen balın miktarından,sağlıklı olmasına, üreticinin yaptığı hatalarave haksız yere devletten alınan teşvik ödemelerine kadar hemen hemen herşey belgelenecek ve belirli bir düzene gireceğini umut ediyorum.Toplantıya bende gelebiseydim keşke, kolaylıklar diliyorum...

ali yener dedi ki...

geç kalınmasına rağen ynede iyi bir başlangıç keşke bunlar çok daha önce yapılsaydı başkalarının dayatması ile değilde bunu kendimiz yapsaydık yinede ilhami abinin dediği gibi taşlar yerine yavaş yavaşta olsa oturmaya başladı YALNIZ BAŞKALARININ DAYATMASI İLE BU İŞLERİ YAPARSAK O TAŞLARIN ALTINDA KALACAĞIZ