5 Eylül 2008

SUSAN W. COBEY İLE ROPORTAJ...

DÜNYA ARICILIĞININ GELECEĞİ videoÜLKEMİZE BAĞLI...

Arıcılık konusunda ıslah çalışması yapmak başlı başına bir bilim dalıdır, bu konuda çok çok uzun süreli bilimsel çalışmalar yapmak gerekir. Ancak buna ihtiyaç varmıdır diyede sormak gerekir. Dünya üzerinde bizim ülkemiz kadar çok eko tip barındıran başka bir ülke yoktur. Bu konuda asıl yapılması gereken bu eko tiplerimize sahip çıkmaktır. Geçtiğimiz günlerde Türkiye'ye gelen ve bizim arılıklarımızıda gören, Dünyada en iyi suni dölleme uzmanı olarak kabul edilen Susan Cobey bakın bizim yerli ırklarımız konusunda neler söylüyor. Bu konularda yapılacak en iyi çalışmaların yerli ırklarımızın korunması gerektiğidir. Gereksiz yere hiç kimse çıkıpta bunun aksini söylememesi gerekir, elbette bu konularda bilimsel çalışmalar yapılmalı ve yapılacaktır ama bilinmeliki dünyanın en iyi gen merkezi Türkiye olarak korunmalıdır ve sorumlu olan herkes bu gen kaynaklarına sahip çıkmalıdır. Her bölgemizin kendine has ırkları korunmalı ve bu konuda dahada ileri boyutta kararlar alınarak gen merkezleri oluşturularak koruma altına alınmalıdır. Dünyada var olan arı kayıpları nedeniyle Ülkemiz arıcılığı Dünya arıcılığınında gelecek garantisi olarak varlığını sürdürecektir. Susan Cobey'in de dediği gibi arıcıların kendi ihtiyacı olan anaları doğal yoldan üretiyor olması zaten tüm sorunları çözüyor ve böylece ırkların korunması sağlanmış oluyor. Bu şekilde devam edilmesi ırkların bozulmamasını sağlamış olacaktır. Bu nedenle arıcılarımızın bu konularda eğitilmesi tüm sorunları ortadan kaldıracaktır.

2 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Abi ben iki yıldır zaten herkes kendi anaarısını üretsin diyorum.Bu konudada başarılı olduk,amatör arıcılar olarak.

Şimdi konuşmada gen kaynaklarından bahsediliyor.Şimdi kafkası akdenizde,Egede nasıl çalıştıracagız.İşlenen konular gen kaynaklarının korunması,bir bakıyorsunuz Türkiyenin milli arısı kafkas olmuş.Bu ırk diğer ırkları tehtit etmiyormu.Her yere ve herkese kafkas arısı olursa diğer 4 ırk nasıl korunacak.

Ben almanyadan karniyol anaarı getirdim.Bulunduğum bölge zaten karniyol anaarıların vatanı sayılan trakya ve marmara .Ben karniyol anaarı getirerek buradaki doğal arı ırkını tehdit etmiyorum.Aksine ıslah edilmiş bir arı.Islah arıların kötü yönleri yok edilip iyi yönlerinin geliştirilmesidir bana göre.

Yazıda işlenen en önemli konu ekotipleri koruyalım,her tarafa kafkas arısı girerse bu nasıl olacak diye noktalıyorum.

Yalnız Selahattin abi çok güzel bir iş çıkardın.Suzanla roportaj yaparak,sena ne kadar teşekür etsem azdır,ayrıda tebrikler abim.

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

merhabalar Selahattin ağabey senin ve İrfan hocamızın ellerinden öpüyorum.sitenizi yavaş yavaş inceliyorum gördüğüm her şey bizleri bir adım daha ileri götürecek bilgiler içeriyor. canı yürekten tebrik teşekkülerimi sunuyorum sizlere