22 Mayıs 2007

KARINCALAR....

Dünyanın en çalışkan hayvanları olan bu minik yaratıkların bilmediğimiz çoook faydaları var. Bunlardan en çok hoşuma gideni ise eskilerin açık yaraları dikmek için yaptıkları. Yara uçları birleştirilir ve karıncaya ısırttırılırmış ısıran karıncaların başı koparılarak yara ağızı dikilmiş olurmuş......
Ancak arıcılık yapan bizler ise arı kovanlarımıza musallat olmalarını pek sevmeyiz. Unutmayın arı kovanı konacak en güzel yerde minicik sarı karıncaların olduğu yerdir, der atalarımız. Çünkü oralarda asla rutubet olmazmış. Kovanlarımızın üstü sıcak diye yuva yapmaları normal ama şurupluğun içine girerek boğulmaları iyi değil. Aslında kovanlara zararlarıda yoktur. Fakat yinede kurtulmak isteriz, bir çok çeşitli yöntemlerini okudum ve gördüm, hepside mantıklı ama ya yapması zor yada maliyeti yüksek.
İşte bilgi paylaşmanın faydasını burada da gördüm. Kdz. Ereğlide arıcılık yapan Dr.Fikret KARAKAYA ile bu konuda konuşurken ben talk pudrası kullanıyorum (eczanelerde kutu içinde satılıyor) dedi. Hepimizin bildiği bu minik yaratıklar evlerede çok gelirler ve genelde ilaç kullanılır, unutmayalımki kullanılan ilaçlar ZEHİR dirler. Evimize ve çevremize zehir dökmeyelim.
Talk pudrasını karıncaların geçtiği yerlere ve kovanın üzerine dökerek yaymak yeterli bir daha çok uzun süre oraya gelmiyorlar.

Hiç yorum yok: